تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

استقلال برای جام حذفی نقشه می‌کشد|فرهاد مجیدی به دنبال جام

  • کد خبر: ۷۲۱۶۱
  • ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
استقلال برای جام حذفی نقشه می‌کشد|فرهاد مجیدی به دنبال جام
شکل بازی نتیجه گرایانه استقلال در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که این تیم برای موفقیت درجام حذفی در حال برنامه ریزی تاکتیکی است.

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، استقلال با عبور از گل‌گهر سه امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود افزود و شانس خود را برای نشستن بر جایگاه سومی جدول نسبت به سایر مدعیان بیشتر کرد. این پیروزی در خوشبینانه‌ترین حالت، روزنه‌های امید بیشتری برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر را هم ایجاد می‌کند، اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه به آینده استقلال در لیگ برتر بنگریم باید به این واقعیت اذعان کنیم که آبی‌های پایتخت جایگاهی بهتر از سومی را تجربه نخواهند کرد و با فرمانی که پرسپولیس و سپاهان در دست گرفته‌اند بعید است رتبه دومی یا اولی به استقلال برسد.


آنچه پایان جذابی برای استقلال لیگ بیستم رقم خواهد زد، دستیابی به جام قهرمانی حذفی است و تاکتیک‌هایی که اخیراً فرهاد مجیدی و شاگردانش در لیگ به اجرا می‌گذارند محتمل است که در جام حذفی نیز استقلال را به آنچه می‌خواهد برساند.

قانون نانوشته‌ای در جام حذفی وجود دارد که تیم‌های نتیجه‌گرا موفقیت بیشتری در این عرصه به دست می‌آورند؛ مانند آنچه استقلال در همین بازی با گل‌گهر سیرجان رقم زد و به‌رغم آنکه در آمار‌ها بازنده تمام نبرد‌ها با حریف سیرجانی خود بود، اما در نهایت سه امتیاز شیرین این بازی را به چنگ آورد. در بازی با پدیده نیز همین وضعیت برای استقلال ایجاد شد و در بازی قبل‌تر از آن مقابل صنعت‌نفت آبادان هم گل دقایق آخر اوج نتیجه‌گرایی آبی‌ها را به رخ کشید.

استقلال مقابل گل‌گهر ۴۰ درصد مالکیت توپ را بر عهده داشت و در مقابل گل‌گهر ۶۰ درصد. دقت پاس استقلال نیز ۷۵ درصد در مقابل ۸۴ درصد تیم گل‌گهر بود. مجموع پاس‌های داده‌شده استقلال نیز عدد ۳۲۷ را نشان می‌داد در حالی که گل‌گهر ۵۷۸ پاس را در این میدان ارسال کرده بود.

 

تعداد شوت‌ها نیز در استقلال عدد ۶ و در گل‌گهر عدد ۹ را نشان می‌دهد، اما دقت استقلال با عدد ۴ و گل‌گهر با عدد ۳ کمی بهتر از سیرجانی‌ها بود که شاید همین تک‌ویژگی سبب شد مجیدی و شاگردانش برنده این میدان لقب بگیرند و در حالی که تنها ۲۸ درصد امید به گل در مقابل ۸۵ درصد امید به گل حریف را تجربه کرد، پیروز این بازی لقب بگیرد.
گاردی که استقلال گرفته کاملاً نتیجه‌گرایانه است؛ فاکتوری که عمیقاً در جام حذفی به کار می‌آید. استقلال نیاز دارد در جام حذفی تنها به پیشروی تا دستیابی به قهرمانی ادامه دهد و حتی ممکن است در راه پیروزی مقابل رقیب سنتی نیز از همین تاکتیک‌هایی که شبیه‌اش را در بازی با گل‌گهر دیدیم، بگذرد.


استقلال یک تیم نتیجه‌گرا و کاملاً فرصت‌طلب را در جام حذفی نیاز دارد تا دستش از رسیدن به جامی که می‌تواند متضمن حضور مجیدی و بسیاری از این بازیکنان باشد، کوتاه نماند.

در واقع آنچه اخیراً استقلال در میدان بازی‌های لیگ برتر و حتی آخرین بازی جام حذفی خلق کرده، همان ضرورتی است که برای موفقیت در جام حذفی نیاز امروز آبی‌هاست و باید تا قهرمانی در جام حذفی پیروز شود. فرهاد مجیدی و شاگردانش با حفظ روحیه نتیجه‌گرایانه خود می‌توانند فصل تلخی که برای این مجموعه و هواداران رقم خورده را به شیرینی به پایان برسانند و شاید بنای یک تیم قهرمان را برای فصل بعد نیز بسازند.

استقلال به داشتن جام حذفی فصل جاری بیش از همه تیم‌ها نیازمند است. نه پرسپولیس و نه سپاهان که هنوز در این جام حضور دارند، مانند استقلال از رسیدن به جام حذفی جانی تازه نخواهند گرفت.


گرچه قهرمان نشدن استقلال در این جام می‌تواند هدف ثانویه این دو تیم هم باشد، اما استقلال خود باید با ادامه روندی که در پیش گرفته، به سمت رسیدن به جام حذفی حرکت کند و پایان خوشی را برای هوادارانش پدید آورد و سرنوشت را آنطور که خود می‌خواهد در این جام رقم بزند. تکرار بازی با گل‌گهر احتمالاً شاهراه رسیدن به این هدف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->